Vállalkozóként eljön az a fájdalmas pont, mikor be kell ismernünk magunknak, hogy teljesen mindegy, mi magunk mit szeretnénk árulni. Az a fontos, hogy a vásárlóink mit szeretnének kapni a pénzükért.
Nagyon sokat segíthet, ha figyelemmel kísérjük egy-egy visszatérő ügyfelünk viselkedését. Mit keres, mit választ végül, milyen úton jut döntésre? A sikeres vállalkozások átütő ötletei gyakran ebből az odafigyelésből származnak.
Egy megbeszélés, vagy üzleti tárgyalás ne érjen véget a kézfogással és búcsúzkodással. Sarkalld magad arra, hogy a későbbiekben felidézd a kérdéses pontokat, és szánj időt rá, hogy részletesen utánanézel azoknak. A következő találkozóra így már felkészülten mehetsz.
A felkészülés pedig a profizmus alapköve. Meglepően sokan azonban még mindig bíznak az improvizációs készségeikben, de mi azt javasoljuk ne hagyatkozz erre, legyél ebben különböző, járj mindig egy lépéssel előbbre!
Alapvető emberi tulajdonság, hogy könnyedén áldozatául esünk a körülményeknek, és így a nem várt események negatív hatásaival szembesülünk. Vállalkozóként ezt az attitűdöt tanácsos levetkőznünk, ugyanis minden helyzetben előnyünkre válik, ha a legjobb formánkat tudjuk nyújtani.
Próbálj meg mindig felülemelkedni a körülményeken – legyen az kialvatlanság, stressz vagy bármi, ami rossz hangulatot okozna. Nagy kihívás, de megéri!
Az internet korában nagyon könnyű lépést tartani a trendekkel, az újdonságokkal. A legprofibb üzletemberek szerint azonban még jobb, ha az iparágadnak megfelelő konferenciákra és workshopokra is időt szánsz. Ez évente 2-3 napot jelent – tehát igazán nem olyan időigényes dolog, főleg nem annak tükrében, hogy a friss tudáson túl kapcsolatépítésre is lehetőséged nyílik.
Ha ezeken az eseményeken nyitott szemmel jársz, remek inspirációhoz juthatsz, mely a profik szerint így tízszeresen megtérül.
Habár egyikünk sem tud más ember fejével gondolkozni, de ha az előző négy pont nyomán figyelmesen járunk-kelünk a világban és éberen koncentrálunk a célcsoportunk igényeire, akkor észrevesszük majd azokat a hiányterületeket, amelyekre a vállalkozásunk termékei, vagy szolgáltatásai választ adhatnak.
Ha a niche területekre fókuszálunk, elkerülhetjük a leggyakoribb hibákat, ami miatt a vállalkozások jelentős része elbukik: túlságosan nagy darabot kívánnak kihasítani a piacból, és így vagy elvesznek a versenytársak között, vagy elaprózódik a figyelmük.
Amennyiben ezt az öt kézenfekvőnek tűnő, egyszerűen alkalmazható módszert beépíti az induló vállalkozásába, úgy hamar észreveszi majd, hogy a befektetett energia inspirációvá, az inspiráció pedig üzleti sikerekké formálódhat.
Ha további tippekre van szüksége, vagy csak nehezen indul el a vállalkozás indítás útján, keressen minket bizalommal!